Műelemzés | Villámprezik

A fesztivál végén még tartogatunk egy utolsó csavart: ezúttal nem hosszú elemzések, hanem villámgyors gondolatok kerülnek a középpontba. A villámprezik lényege: 20 dia, mindegyik pontosan 20 másodpercig látható – vagyis nincs idő körmondatokra és mellébeszélésre. Csak a lényeg marad. A program a pecha kucha prezentációs formát követi.

Mi történik, ha a műértelmezés sebességet vált? Lehet-e egy képhez érvényesen hozzászólni ennyi idő alatt? Vagy épp ez a tempó hoz ki belőlünk valami egészen újat?

Egy biztos: most nem a hosszú elemzéseké a főszerep. Előadóink megmutatják, hogyan lehet friss szemmel, gyors ritmusban reagálni egy-egy műre – akár úgy is, hogy közben mélyebb kérdéseket vetnek fel, mint gondolnánk. Kicsit olyan, mint a TikTok: rövid, ütős, gondolatindító – csak itt még az is előfordulhat, hogy egy teljes értelmezés rövidebb, mint egy átlagos videó ott.

A konferencia zárásaként ez egy könnyedebb, mégis kifejezetten aktuális program. Jöhet a kép, a szó és a tempó – kíváncsiak vagyunk, kinek mit mond egy mű 6 perc 40 másodperc alatt.


Előadások

  • Hadi Barbara: Bálint Endre díszletterv-sorozata a Macbeth-előadásához

  • Képiró Ágnes: Két Ádám az Űrben

  • Kissné Budai Rita: Az akadémikus szalonfestészet újrafelfedezése (William-Adolphe Bouguereau: Az angyalok éneke, 1881)

  • Konkoly Ágnes: A STATIKUS (?) ÉS A MOZGÓ: A SZOBRÁSZ- ÉS A FILMMŰVÉSZET METSZÉSPONTJÁBAN. Schaár Erzsébet Kórus című alkotásáról  

  • Makra Laura: Szálanként – Gulyás Kati, Ariadné fonala és a kísérleti tértextil

  • Németh István: George Hendrik Breitner: A Singelbrug az amszterdami Paleisstraat mellet. (1896.) című festmény elemzése

  • Sonyovszki-Képes Erika: A lassú szemlélődés művészete

  • Tarr Linda Alexandra: A németalföldi tájképfestészeti hagyomány Szőnyi István Zebegényi temetés című művében